مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 08:152023-12-02اجتماعي

خجالتی بودن کودک اتفاقی عجیب و کمبود نیست


یک کارشناس روانشناسی و مربی تربیت خانواده گفت: والدین باید بدانند خجالتی بودن و عدم تمایل کودک به برقراری ارتباط به صورت سریع، اتفاقی عجیب و نوعی کمبود در کودک نیست و ممکن است فقط مربوط به مراحل طبیعی رشدی وی باشد.

- ایسنا/خراسان جنوبی یک کارشناس روانشناسی و مربی تربیت خانواده گفت: والدین باید بدانند خجالتی بودن و عدم تمایل کودک به برقراری ارتباط به صورت سریع، اتفاقی عجیب و نوعی کمبود در کودک نیست و ممکن است فقط مربوط به مراحل طبیعی رشدی وی باشد.

فاطمه زهرا افشارکیا در گفت وگو با ایسنا، در خصوص اینکه چه رفتاری با کودکان خجالتی داشته باشیم، گفت: مهم ترین رفتار برای عموم افراد در مقابل با یک کودک به اصطلاح خجالتی این است که پیش از هر اقدامی باید بدانیم علت فاصله گرفتن کودک چیست که بتوانیم به او احساس امنیت داده و از جملاتی مثل خجالت نکش که موجب برچسب زدن به کودک و تثبیت خجالت در او می شود استفاده نکنیم.

وی با بیان اینکه بیشتر افراد از کلمات خجالتی، جمع گریز، منزوی و درونگرا، را به جای هم استفاده می کنند، گفت: باید در ابتدا علت خجالتی بودن کودک ریشه یابی که ببینیم سرمنشأ خجالت کودک به چه مسئله ای برمی گردد و متوجه شویم، مسئله فقط خجالتی بودن اوست تا بتوان برای آن راه حلی اندیشید، لذا خجالت کشیدن کودک در موقعیت جدید با افراد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خجالتی بودن کودک اتفاقی عجیب و کمبود نیست

خجالتی بودن کودک اتفاقی عجیب و کمبود نیست