مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 07:252023-11-26بين الملل

وزرای خارجه چین و ژاپن دیدار کردند


وانگ یی وزیر خارجه چین و یوکو کامیکاوا وزیر خارجه ژاپن شنبه در حاشیه نشست سه جانبه وزرای خارجه چین، ژاپن و کره جنوبی در بندر بوسان با یکدیگر دیدار و در خصوص توسعه و تقویت روابط دو جانبه گفت وگو و رایزنی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از تارنمای خبری سی جی تی ان، وانگ در دیدار با کامیکاوا بر تداوم تلاش برای توسعه مناسب روابط چین و ژاپن تاکید کرد.

وزیر خارجه چین در این دیدار با اشاره به مذاکرات اخیر بین سران 2 کشور در سانفرانسیسکو، بر پایبندی به اصول و اجماع مندرج در چهار سند سیاسی امضا شده بین دو کشور تاکید و خاطرنشان کرد: این اسناد چهارگانه مسیر سیاسی مهمی را برای توسعه روابط دو جانبه تعیین کرده است.

وی با بیان اینکه همزیستی مسالمت آمیز، دوستی پایدار، همکاری متقابل سودمند و توسعه مشترک در خدمت منافع اساسی 2 ملت است، خواستار تنظیم نقشه راه و تعیین جدول زمانی مناسب برای ارتقا و توسعه روابط 2 جانبه میان دو کشور شد.

وانگ گفت: برای این منظور، هر دو طرف باید درک متقابل صحیحی ایجاد کنند و مطمئن شوند که 2 کشور تهدیدی برای یکدیگر نیستند، بلکه شرکای خوب برای یکدیگر هستند.

وی با تاکید بر لزوم احترام به نگرانی های مشروع یکدیگر، افزود: ژاپن باید به تعهدات خود در مورد مساله تایوان و اصل چین واحد پایبند باشد و از مداخله در امور د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزرای خارجه چین و ژاپن دیدار کردند

وزرای خارجه چین و ژاپن دیدار کردند