مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 09:152023-12-14پزشكي

شناسایی 932 بیمار مبتلا به هموفیلی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان


رییس اداره درمان بیماری های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تا کنون 932 بیمار مبتلا به هموفیلی در مناطق تحت پوشش این دانشگاه شناسایی شده اند که در حال دریافت خدمات درمانی به صورت رایگان در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هستند.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس اداره درمان بیماری های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تا کنون 932 بیمار مبتلا به هموفیلی در مناطق تحت پوشش این دانشگاه شناسایی شده اند که در حال دریافت خدمات درمانی به صورت رایگان در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هستند.

دکتر محمدرضا نجفی زاده در گفت وگو با ایسنا- افزود: هموفیلی یک بیماری ژنتیکی است که منجر به خونریزی های مکرر و طولانی مدت می شود.

وی ادامه داد: تشخیص زودهنگام و درمان مناسب هموفیلی می تواند به بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به این بیماری کمک کند.

وی با بیان اینکه علائم بیماری هموفیلی معمولاً در دوران کودکی ظاهر می شو، گفت: خونریزی های مکرر و طولانی مدت ناشی از صدمات کوچک، خونریزی های مکرر لثه، خونریزی های بینی، خونریزی دستگاه گوارش و خونریزی مغز از شایع ترین علائم هموفیلی است که در صورت مشاهده این علائم باید به متخصص کودکان و یا فوق تخصص هماتولوژی کودکان مراجعه کرد و پزشک با انجام آزمایش خون اب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 932 بیمار مبتلا به هموفیلی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

شناسایی 932 بیمار مبتلا به هموفیلی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان