مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 13:102023-11-22سياسي

کوچ پاییزه عشایر خراسان رضوی به مناطق قشلاقی آغاز شد


مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: با سرد شدن تدریجی هوا، کوچ پاییزه عشایر کوچرو این استان به مناطق قشلاقی در چند روز اخیر آغاز شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: با سرد شدن تدریجی هوا، کوچ پاییزه عشایر کوچرو این استان به مناطق قشلاقی در چند روز اخیر آغاز شده است.

محمد حسین جعفری با اعلام این خبر اظهار کرد: عشایر با توجه به شرایط آب وهوایی، بارندگی و وضعیت معیشت خود کوچ می کنند که بر این اساس عشایر درون کوچ نیز شامل تعدادی از عشایر شهرستان های قوچان، چناران، نیشابور و مشهد می باشند که در کوچ پاییزه در مناطق قشلاقی استان در شهرستان های سرخس، کلات و حوزه شهرستان مشهد (میامی) مستقر می شوند و سایر عشایر در مناطق گرمسیری در حوزه شهرستان های خود استقرار می یابند.

وی ادامه داد: همچنین 274 خانوار از عشایر طایفه طاهری و ایلخانی شهرستان بردسکن و سبزوار با بیش از 30 هزار رأس دام برای زمستان گذرانی راهی شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی شده و با پیمودن مسافت حدود 130 کیلومتری در مناطق قشلاقی کوه سفید و چاه مسافر مستقر می شوند و تعدادی از عشایر خواف نیز به تعداد 110 خانوار با حدود 11 هزار رأس دام به شهرستان زیرکوه در استان خراسان جنوبی و شماری از عشایر شهرستان سبزوار که حدود 50 خانوار هستند با 5 هزار رأس دام به ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ پاییزه عشایر خراسان رضوی به مناطق قشلاقی آغاز شد

کوچ پاییزه عشایر خراسان رضوی به مناطق قشلاقی آغاز شد