مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 16:002023-12-14سياسي

برجام را انفعال ظریف و روحانی نابود کرد نه قانون مجلس


محمدجواد ظریف اخیرا به سیاق برخی دیگر از حامیان برجام، عدم احیای توافق را بر گردن مجلس انداخته و از سنگ اندازی این نهاد گلایه کرد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - الف نوشت: وزیر خارجه سابق، پیش از این هم برجام را قابل احیا در اوایل سال 1400 می دانست که به گفته او سنگ اندازی ها در این مسیر خلل ایجاد کرد.

حتی در ماه های قبل، حسن روحانی هم گریزی به ماجرای برجام زده و صریحاً مجلس یازدهم را مقصر عدم احیای برجام دانسته بود؛ ادعاهایی که جملگی بر مقصر قلمدادکردن دیگران و سرپوش گذاشتن بر راهبرد شکست خورده روحانی، ظریف و همقطاران شان دلالت می کند و به همین جهت است که مجلس یازدهم و طرح مصوب آن به نام قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها آماج حملات برجامیون قرار می گیرد.

مدافعان این توافق شکست خورده، می خواهند به سرانجام نرسیدن برجام را پای افراد و جریان های سیاسی مخالف خود بنویسند و بدین جهت، یک روز صحبت از کاسبان تحریم و دلواپسان می شود و روز دیگر، مجلس و قانون مصوب آن زیر ضرب می رود؛ قانونی که برجامیون، روایت وارونه ای از فحوای آن دارند و سعی می کنند تصویبش را در جهت سنگ اندازی برای احیای توافق هسته ای 2015 قلمداد کنند، در صورتی که واقعیت ، تفاوت بسیاری با روایت مذکور دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برجام را انفعال ظریف و روحانی نابود کرد نه قانون مجلس

برجام را انفعال ظریف و روحانی نابود کرد نه قانون مجلس