مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 13:052023-12-18پزشكي

چگونه ماهی سالم را تشخیص دهیم؟


رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به چگونگی تهیه ماهی سالم و بهداشتی، گفت: گوشت ماهی باید دارای سطح صاف و محکم باشد و ترشحات مخاطی سطح پوست مرطوب و پوست ماهی روشن، - ایسنا/خوزستان رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به چگونگی تهیه ماهی سالم و بهداشتی، گفت: گوشت ماهی باید دارای سطح صاف و محکم باشد و ترشحات مخاطی سطح پوست مرطوب و پوست ماهی روشن، بدون تغییر رنگ و درخشنده باشد.

دکتر عبدالله محمدحسنی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به مشخصات بهداشتی ماهی تازه و سالم اظهار کرد: آزمایش ها و نظارت کافی توسط دامپزشکی روی ماهی که از مراکز عرضه مجاز تهیه می شود انجام شده است اما برای اینکه بدانیم ماهی تازه چه مشخصاتی دارد باید به برخی نکات توجه کنیم.

وی افزود: محصولات پروتیینی تنها باید از مراکز مجاز که آرم سازمان دامپزشکی روی دسته بندی ماهی وجود دارد تهیه و از تهیه ماهی از مراکزی که نظارت بر آن ها نیست، پرهیز شود.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: در بررسی ظاهری ماهی باید توجه شود که چشم های ماهی محدب و برآمده، مردمک ها سیاه و قرنیه و شفاف باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه ماهی سالم را تشخیص دهیم؟

چگونه ماهی سالم را تشخیص دهیم؟