مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1402 ساعت 09:452023-12-01اقتصادي

سدهای مازندران هر روز پُرآب تر از دیروز


بارش های پاییزی امسال گرچه دیرهنگام بود اما توانست تاثیر بسزایی بر منابع ذخایر آب داشته باشد به طوریکه سدهای مازندران پر آب تر از قبل شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، بارش های پاییزی امسال گرچه دیرهنگام بود اما توانست تاثیر بسزایی بر منابع ذخایر آب داشته باشد.

در این میان اهمیت منابع ذخایر آب ازجمله سدها و آب بندان ها که خیال و نیاز آبی کشاورزان را در فصل زراعی تامین می کنند، مهم است.

سیدمحمدرضا رضوی در همین خصوص، اظهار کرد: میانگین بارش دو ماهه سال زراعی جاری استان مازندران منتهی به آبان ماه حدود 162 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که 152 میلی متر بوده، حدود هفت درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود 98 میلی متر بوده،حدود 65 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: میانگین بارش آبان امسال 67 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که 82 میلی متر بوده، حدود 19 درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال قبل که 51 میلی متر بوده، حدود 31 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: با توجه به بارش و منابع آب در دسترس استان کماکان لازم است تمهیداتی برای مدیریت مصرف بهینه منابع آب و انرژی صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سدهای مازندران هر روز پُرآب تر از دیروز

سدهای مازندران هر روز پُرآب تر از دیروز