مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 20:202023-11-29سياسي

آثار تاریخی بهترین معرف برای فرهنگ و تمدن ایران


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: شناخت میراث فرهنگی بهترین راه حل برای محافظت از آن خواهد بود، بنابراین میراث فرهنگی به عنوان مهمترین عامل وفاق ملی باید در تمامی وجوه تصمیم گیری ملحوظ شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه محیط زیست و گرشگری خبرگزاری فارس، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مناسبت برگزاری دومین جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی پیامی را منتشر کرد.

در پیام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دومین جشنواره تولیدات چند رسانه ای میراث فرهنگی که در مراسم افتتاحیه توسط حسین ساری مدیرکل دفتر وزارتی و امور بین الملل وزارت میراث فرهنگی قرائت شد آمده است: معرفی و آموزش در کنار بررسی و شناسایی، مطالعه و پژوهش، مرمت، حفاظت، احیا و بهره برداری به عنوان رکن رکین مأموریت معاونت میراث فرهنگی به شمار می رود.

انتقال ارزش های فرهنگی مستور در آثار ملموس و عناصر ناملموس، اصلی ترین ثمره حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی خواهد بود زیرا مادامی که این معانی به بطن جامعه منتقل نشود، میراث فرهنگی به ایفای نقش مطلوب نپرداخته است.

شناخت میراث فرهنگی نیز خود بهترین راه حل برای محافظت از آن خواهد بود چرا که در صورت معرفی و آموزش صحیح، آحاد جامعه خود را دغدغه مند حفاظت و صیانت از آن می بینند و در ضمن اتصا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار تاریخی بهترین معرف برای فرهنگ و تمدن ایران

آثار تاریخی بهترین معرف برای فرهنگ و تمدن ایران