مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 09:252023-12-21اقتصادي

این شهر طلایی ترین نقطه ایران است


شهرستان تکاب با داشتن 2 معدن طلا در مناطق «زرشوران» و «آق دره» و فعالیت چهار واحد تولید طلا در کنار این معادن، طلایی ترین شهر ایران لقب گرفته است.

- شهرستان تکاب با داشتن 2 معدن طلا در مناطق زرشوران و آق دره و فعالیت چهار واحد تولید طلا در کنار این معادن، طلایی ترین شهر ایران لقب گرفته است.

 آذربایجان غربی از نظر وجود مواد معدنی و با داشتن 469 معدن فعال یکی از استان های غنی کشور است و هم اکنون از 68 نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور 51 نوع در آذربایجان غربی در مرحله اکتشاف و بهره برداری قرار دارد که شامل انواع سنگ های زینتی، طلا، تیتان، باریت، سیلیس و پوکه معدنی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، اما چیزی که معادن تکاب را از دیگر معادن آذربایجان غربی جدا می کند، معادن طلای زرشوران و آق دره در این شهرستان است؛ تنها معدن زرشوران با مساحت 59 کیلومترمربع و 50 میلیون تن کانسنگ، برای 60 تا 100 سال آینده امکان برداشت دارد.

برای تهیه گزارش از این معدن غنی طلا که یکی از بزرگترین معادن طلای خاورمیانه به حساب می آید، صبح یکی از روزهای آخرین ماه پاییز از مهاباد به سمت تکاب راه افتادم، برای طی مسیر مهاباد به سمت تکاب سه راه وجود دارد، مسیرهای مهاباد- شاهین دژ- تکاب، مهاباد- بوکان - سقز - تکاب و مهاباد- میاندوآب- شاهین دژ- تکاب است که من به سبب کوتاهی و آشنایی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این شهر طلایی ترین نقطه ایران است

این شهر طلایی ترین نقطه ایران است