مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 17:302023-12-18بين الملل

بازی موشکی خطرناک کره شمالی با ایالات متحده


بر اساس ارزیابی اولیه وزارت دفاع ژاپن، موشکی که روز دوشنبه پرتاب شد، بردی برای اصابت به هر نقطه ای از ایالات متحده داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، در حالی که دو جنگ در غزه و اوکراین توجه جهانی را به خود جلب کرده و دامنه جنگ غزه به دریای سرخ و بی ثباتی در امنیت کشتیرانی در یکی از مهم ترین آبراه های بین المللی هم کشیده شده ، کره شمالی صبح روز دوشنبه یک موشک بالستیک قاره پیما را پرتاب کرد که به گفته تحلیلگران نشان دهنده پیشرفت روزافزون برنامه تسلیحاتی این کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسی ان ان، بر اساس ارزیابی اولیه وزارت دفاع ژاپن، موشکی که روز دوشنبه پرتاب شد، بردی برای اصابت به هر نقطه ای از ایالات متحده داشت.

موشک بالستیک کلاس ICBM که این بار پرتاب می شود، اگر بر اساس مسیر، بسته به وزن کلاهک محاسبه شود، می تواند برد پروازی بیش از 15000 کیلومتر (9320 مایل) داشته باشد، به این معنی که کل قلمرو ایالات متحده در برد خواهد بود.

مقامات ژاپنی گزارش دادند که این موشک در مسیری بسیار بالا به مدت حدود 73 دقیقه و در ارتفاع 6000 کیلومتری (3700 مایلی) و مسافتی حدود 1000 کیلومتری (621 مایلی) پرواز و سپس در دریای غرب جزیره هوکایدو در شمال ژاپن سقوط کرد.

.

البته این موشک برای ضربه زدن به ایالات متحده باید در مسیری صاف تر شلیک شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی موشکی خطرناک کره شمالی با ایالات متحده

بازی موشکی خطرناک کره شمالی با ایالات متحده