مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 00:502023-12-02فرهنگي

زنی ترک زبان که روی فارسی غیرت دارد


زنی برآمده از خوی و آذربایجان است، تأکید دارد زبان ترکی را خوب می داند اما غیرت زبان فارسی دارد و عمرش را برای آن گذاشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دوازدهم آذرماه سالگرد تولد ژاله آموزگار است؛ زنی از دیار آذربایجان که عمرش را برای زبان فارسی و ایران باستان گذاشته است؛ خود را برکشیده شهر خوی می داند و ابتدا خود را ایرانی معرفی می کند و بعد آذربایجانی، در نشست ها همیشه می گوید ترکی را بسیار خوب حرف می زند ولی عاشق زبان فارسی است و زبان فارسی را کلی می داند که همه ما کنار هم جمع کرده است.

از خوی تا سوربن فرانسه ژاله آموزگار درباره تولد و دوران تحصیل و تدریس خود در دانشگاه می گوید: پدرم اهل تبریز و مادرم تهرانی بود؛ اما به علت مأموریت شغلی پدرم، من در خوی، در آذر 1318، به دنیا آمدم.

پدرم رییس دبیرستان دخترانه ای بود که بعدها من در آنجا تحصیل کردم.

دوره کودکی خوبی را، توأم با آرامش و محبت، گذراندم.

شاید یکی از بزرگ ترین خوشبختی های من این بوده است که در کانون یک خانواده فرهنگی متولد شدم و پدر و مادرم امکانات تحصیلی و تربیتی یکسانی برای من و برادرم فراهم کردند.

بخشی از تحصیلات دبیرستانی ام را در خوی گذراندم و پس از اخذ مدرک دیپلم علمی سال پنجم دبیرستان از دبیرستان ایراندخت خوی و دیپلم سال ششم ادبی از دبیرستان ایراندخت تبریز، جهت ادامه ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنی ترک زبان که روی فارسی غیرت دارد

زنی ترک زبان که روی فارسی غیرت دارد