مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 12:202023-11-30اقتصادي

تبدیل 300 هزار هکتار از اراضی همدان به آیش سبز


مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی همدان گفت: در استان 300 هزار هکتار آیش زرد داشتیم که با طرح جهش تولید به آیش سبز تبدیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، امیر لاهوتیان ظهر امروز ضمن گرامیداشت روز و هفته جهانی خاک که از 8 تا 14 آذرماه با شعار خاک و آب، منشأ زندگی برگزار می شود اظهار کرد: هر روز این هفته به منظور آگاهی بخشی عمومی به یک اسم، نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه 8 آذر، پایداری خاک و آب، ضامن حیات زمین؛ روز پنج شنبه 9 آذر، خاک و آب، تغییرات اقلیمی و تاب آوری و روز جمعه 10 آذر  خاک و آب، آموزه های دینی و فرهنگی، ارتقای آگاهی و مشارکت همگانی نام گذاری شده است گفت: 11 آذر روز خاک و آب در آیینه پژوهش، آموزش و فناوری، 12 آذر روز خاک و آب، سلامتی خاک و تنوع زیستی، 13 آذر روز آبخیزداری و حفاظت خاک و آب و  14 آذر روز خاک و آب، منشأ زندگی نامگذاری شد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: هفتمین مراسم استانی گرامیداشت روز خاکی نیز در روز یکشنبه 12 آذر ماه مصادف با هفته پژوهش در دانشگاه بوعلی برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ایران با ثبت 2 هزار و 756 وقایع اتفاق افتاده و بارگذاری شده در سایت فائو رتبه اول کشورها بین کشورهای دنیا را دارد اضافه کرد: خاک یک موجود زنده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل 300 هزار هکتار از اراضی همدان به آیش سبز

تبدیل 300 هزار هکتار از اراضی همدان به آیش سبز