مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 10:402023-11-29بين الملل

رای دادگاه اتحادیه اروپا درباره ممنوعیت استفاده از نمادهای مذهبی در ادارات


دادگاه عالی اتحادیه اروپا حکم داد که دفاتر دولتی در سراسر اتحادیه اروپا می توانند استفاده از نمادهای مذهبی مانند روسری را ممنوع کنند، گرچه تاکید کرده که چنین محدودیت هایی باید به طور یکسان برای همه کارمندان اعمال شود و در چارچوب قانونی هر کشور عضو باشد.

- دادگاه عالی اتحادیه اروپا حکم داد که دفاتر دولتی در سراسر اتحادیه اروپا می توانند استفاده از نمادهای مذهبی مانند روسری را ممنوع کنند، گرچه تاکید کرده که چنین محدودیت هایی باید به طور یکسان برای همه کارمندان اعمال شود و در چارچوب قانونی هر کشور عضو باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به گزارش سایت قطره و به نقل ازگاردین، در این تصمیم که روز سه شنبه توسط دیوان دادگستری اتحادیه اروپا منتشر شد، چنین ممنوعیت هایی به منظور ایجاد آنچه محیط اداری کاملا بی طرف خوانده شد، مجاز دانسته می شوند.

با این حال، دادگاه مذکور گفت که ممنوعیت برخی پوشش ها یا نمادهای مرتبط با اعتقادات فلسفی یا مذهبی باید به طور تساوی و بی طرف اعمال شود.

در این بیانیه ادعا شده است: چنین قاعده ای تبعیض آمیز نیست، اگر به طور کلی و بدون تبعیض برای همه کارکنان اعمال شود و محدود به آنچه کاملا ضروری است، باشد.

حکم دادگاه مذکور پس از آن صادر شد که یک کارمند مسلمان شهرداری آنس در شرق بلژیک شکایت کرد که نمی تواند در محل کارش روسری بپوشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رای دادگاه اتحادیه اروپا درباره ممنوعیت استفاده از نمادهای مذهبی در ادارات

رای دادگاه اتحادیه اروپا درباره ممنوعیت استفاده از نمادهای مذهبی در ادارات