مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 16:252023-12-11اقتصادي

جمعیت پذیری تهران رو به اتمام است


رییس امور آمایش سرزمین و توسعه منطقه ای سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر می گوییم در تهران جمعیت پذیری رو به اتمام است به دلیل محدودیت های ژئوپلیتیکی از جمله کمبود آب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، جعفر حسینی، رییس امور آمایش سرزمین و توسعه منطقه ای سازمان برنامه و بودجه در پنل جانمایی جدید اقتصاد ایران در عرصه بین المللی با بیان اینکه مهمترین تعریف از آمایش سرزمین این است که آمایش نقاط جمعیتی را نشان می دهد نه اینکه مشخصا توسعه توازن را شناسایی کند، اظهار داشت: آمایش سرزمین باید بگوید کجا جمعیت تمرکز داشته باشد که از آنجا خلق ارزش ایجاد شود.

شاهد آن هستیم که خلق ارزش در تولید ناخالص ناشی از این تمرکز جمعیت در شهرهای بزرگ در کشورمان است و البته این یک پدیده جهان شمول است و تنها شامل ایران نمی شود، چراکه دسترسی به بازار و قرارگیری در مجاورت بازارها از منظر اقتصادی عامل توسعه است و با تمرکز جمعیت، امکان توسعه وجود دارد.

  وی ادامه داد: با نگاه به روند بین المللی می بینیم که سال ها در نظام بودجه ریزی موضوعاتی مانند مهاجرت معکوس مطرح نیست اساسا هیچ برنامه ای برای اقداماتی مانند مهاجرت معکوس را به این معنا که برای مهاجرت معکوس امکانات را به روستاها ببریم، نداریم و این موضوع تنها در ایران مطرح است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت پذیری تهران رو به اتمام است

جمعیت پذیری تهران رو به اتمام است