مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 09:252023-12-21اجتماعي

ادغام رشته های نظری؛ امیدواری کارشناسان، نگرانی دبیرستانی ها


براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بازطراحی رشته های تحصیلی در شاخه های نظری، فنی وحرفه ای و کاردانش در مقطع متوسطه دوم یکی از مطالبات جدی نظام تعلیم و تربیت است.

- براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بازطراحی رشته های تحصیلی در شاخه های نظری، فنی وحرفه ای و کاردانش در مقطع متوسطه دوم یکی از مطالبات جدی نظام تعلیم و تربیت است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه قدس در ادامه نوشت: بر همین اساس؛ محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از ادغام و کاهش رشته های فعلی شاخه نظری خبر داده و گفته درصورت نهایی شدن تصمیمات، ممکن است از دو سال بعد، ادغام رشته های نظری اجرایی شود؛ طرحی که البته سال 1389 نیز مطرح شده بود، اما به بایگانی آموزش وپرورش رفت و حالا پس از 13سال قرار است دوباره تکرار شود.

گرچه گویا این پیشنهاد از همین ابتدا واکنش های تندی را در شبکه های مجازی و به ویژه میان دبیرستانی ها داشته است، اما به گفته برخی کارشناسان، چنانچه به درستی انجام شود؛ ممکن است به رفع برخی از چالش های پیش روی نظام تعلیم و تربیت به ویژه معضل کنکور منجر شود.

تغییر خوب است به شرطی که.

اسماعیل جعفری، دبیر یکی از هنرستان های شاخه فنی وحرفه ای تهران با نگاهی خوشبینانه به تغییر در ساختار رشته ها و سرفصل دروس می گوید: رشته های موجود چه در شاخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادغام رشته های نظری؛ امیدواری کارشناسان، نگرانی دبیرستانی ها

ادغام رشته های نظری؛ امیدواری کارشناسان، نگرانی دبیرستانی ها