مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 10:102023-11-25سياسي

پایش طغیان آب در استان های لرستان و خوزستان با «خیام»


با استفاده از ماهواره «خیام» ده ها نقطه در استان های لرستان و خوزستان بخصوص حاشیه رودخانه های کشکان و کرخه، قبل و بعد از بارندگی های اخیر مورد ارزیابی قرار گرفته و نقاطی که با طغیان رودخانه رو به رو شده بودند، - سازمان فضایی اعلام کرد: با استفاده از ماهواره خیام ده ها نقطه در استان های لرستان و خوزستان بخصوص حاشیه رودخانه های کشکان و کرخه، قبل و بعد از بارندگی های اخیر مورد ارزیابی قرار گرفته و نقاطی که با طغیان رودخانه رو به رو شده بودند، مشخص شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا حسین دلیریان، سخنگوی سازمان فضایی اعلام کرد: سازمان فضایی ایران در راستای پایش منابع آبی کشور و بارندگی های چند روز اخیر در مناطق مختلف کشور، با استفاده داده های ماهواره خیامـ اقدام به پایش مناطق مختلف کشور کرده است.

وی افزود: در این پایش، ماهواره خیام با دریافت فرمان از ایستگاه زمینی، از بخش های مختلف استان های لرستان و خوزستان به ویژه شهر معمولان و روستاهای پیرامون آن، با دقت بسیار خوبی تصویربرداری کرده و کارشناسان سازمان فضایی ایران اقدام به تحلیل داده این تصاویر کردند.

دلیریان خاطر نشان کرد: براساس داده های گردآوری شده، ده ها نقطه در استان های لرستان و خوزستان بخصوص حاشیه رودخانه های کشکان و کرخه، قبل و بعد از بارندگی های اخیر مورد ارزیابی قرار گرفته و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش طغیان آب در استان های لرستان و خوزستان با «خیام»

پایش طغیان آب در استان های لرستان و خوزستان با «خیام»