مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 08:402023-12-18سياسي

بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد


مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی آیت الله فاضل لنکرانی با حضور نمایندگان دفاتر مراجع معظم تقلید، اساتید، علما و اقشار مختلف ارادتمندان و دلباختگان خاندان عصمت و طهارت در قم برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، در این مراسم که شب گذشته در حسینیه دفتر این مرجع تقلید فقید برگزار شد، حجت الاسلام الیاسی در سخنانی به تبیین جایگاه و نقش علما و فقها در حراست از دین الهی در زمان غیبت امام عصر(عج) پرداخت و گفت: طرح پیامبر اکرم(ص) برای هدایت بشر به سمت سعادت سه ضلع داشت، اول تبیین حاکمیت الهی امام معصوم و استقرار در جامعه بود و دوم تبیین درست سنت و شریعت بود که در طول 23 سال به خوبی انجام شد و سوم مردم که باعمل به سنت و شریعت تحت حاکمیت الهی به هدایت برسند.

وی افزود: بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) انحراف در حاکمیت اتفاق افتاد و به تبع آن انحراف در سنت و شریعت نیز انجام شد و مردم نتوانستند به سعادت حقیقی مد نظر اسلام برسند.

الیاسی در ادامه به نقش فقها و علمای شیعه در حفظ و حراست از مبانی دینی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در دوران غیبت کبری نقش حفاظت از دین و شریعت الهی بر عهده عالمان قرار داده شده است و در طی تاریخ نیز همواره مشاهده می کنیم که احکام الهی و اعتقادات مردم توسط این علما و فقها حفظ شده است، در دوران معاصر ما نیز فقیه عالیقدری چون آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد

بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد