مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 17:052023-11-28سياسي

«صندوقچه اسرار» برنامه هسته ای ایران که بود؟


شهید محسن فخری زاده دانشمندی است که در راه پیشرفت علمی کشور ایران اسلامی به ویژه در حوزه های نظامی و غیرنظامی ترجیح داد که گمنام بماند و با گام های متعهدانه ای که در راستای سربلندی کشور برداشت بعد از شهادتش فخر ایران شد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: شهید محسن فخری زاده دانشمند دفاعی و هسته ای کشورمان و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بود که از سوی جبهه استکبار در اقدامی ناجوانمردانه، عصر 7 آذر 1399 در شهر آبسرد شهرستان دماوند طی عملیاتی تروریستی به شهادت رسیدند.

شهید فخری زاده متولد اول فروردین سال 1340 در شهر قم بود که پس از اخذ مدرک کارشناسی خود از دانشگاه شهید بهشتی، پس از آن از دانشگاه صنعتی اصفهان کارشناسی ارشد و از دانشگاه تهران دکتری خود را دریافت کرد.

شهید فخری زاده پس از آن بعنوان عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین(ع)، امکانات این دانشگاه را در جهت تحقیقات هسته ای بکار گرفت و سپس با تشکیل مجموعه ای تحت عنوان موسسه نوآوری و تحقیقات دفاعی بحث تحقیقات در حوزه فناوری های نوین و آینده دفاعی را در دستور کار قرار داد، موسسه ای که بعدها به سازمانی با نام پژوهش و نوآوری دفاعی یا همان سپند تبدیل شد و شهید فخری زاده مسئولیت آن را بر عهده داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«صندوقچه اسرار» برنامه هسته ای ایران که بود؟

«صندوقچه اسرار» برنامه هسته ای ایران که بود؟