مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 08:402023-12-19پزشكي

مشارکت زبرخان در پویش ملی سلامت بالاتر از میانگین کشوری


مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان، از مشارکت بیش از 36 هزار و پانصد نفر در پویش ملی سلامت تا 27 آذرماه در شهرستان زبرخان که بالاتر از میانگین کشوری است خبر داد.

-  حامد سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، با بیان اینکه در جهان یکی از 4 علت اصلی مرگ در بین بیماری های غیرواگیر مربوط به بیماری های قلبی عروقی با 19 میلیون مرگ در سال است، اظهار کرد: پرفشاری خون مهمترین عامل خطر در بیماری های قلبی عروقی محسوب می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سلامت زبرخان افزود: یکی از 4 علت اصلی مرگ، دیابت و همچنین بیماری های کلیوی با 3 میلیون مرگ در سال است.

وی با اشاره به اینکه، دیابت و پرفشاری خون در سطح اول پیشگیری اهمیت دارند و سبک زندگی سالم تا حد زیادی از بروز آن ها پیشگیری می کند، تصریح کرد: دیابت و پرفشاری خون به عنوان بیماری خاموش و مادر بیماری ها در جامعه گسترش یافته و عاملی برای بسیاری از بیماری های خطرناک و تهدیدکننده سلامت مردم هستند.

 سلیمانی با تشریح اینکه پویش ملی سلامت و غربالگری دیابت و فشارخون بالا، در راستای پیشگیری محوری از این بیماری ها در سطح جامعه، تا 15 دی ماه ادامه دارد، و از آغاز پویش تا 27 آذر ماه، قریب به 76 درصد افراد بالای 18 سال در شهرستان زبرخان غربالگری شدند، اضافه کرد: این در حالی است که میزان مشارکت در رتبه اول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت زبرخان در پویش ملی سلامت بالاتر از میانگین کشوری

مشارکت زبرخان در پویش ملی سلامت بالاتر از میانگین کشوری