مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 07:312023-11-27اقتصادي

آغاز خرده فروشی در بازارچه «یزدان» و «ماهیرود» خراسان جنوبی


خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ هیئت وزیران در فروردین ماه سال جاری مجوز خرده فروشی را در بازارچه های مرزی توسط سرپرستان خانوارهای مرزنشین و دارندگان کارت های الکترونیک تا سقف 400 دلار یا معافیت از سود بازرگانی صادر کرد.

مصوبه ای که بعد از طی مراحل اداری، بارگذاری کالاها در سامانه مبادلات مرزی و فراهم شدن زمینه واردات کالا عملاً از مهر ماه سال جاری در دو بازارچه یزدان و ماهیرود وارد فاز اجرایی شد و به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از 15 آبان ماه تاکنون 40 مرزنشین خراسان جنوبی از این استفاده کرده و 15 هزار دلار واردات داشته اند.

علی صادقی با بیان اینکه 6400 مرزنشین در خراسان جنوبی از کارت الکترونیک فعال مرزنشینان بهره مند هستند و انتظار می رود افراد بیشتری از این ظرفیت بهره مند شوند گفت: مرزنشینان تا شعاع 50 کیلومتر می توانند از این فرصت استفاده کنند و قطعاً آمار مرزنشینان تا این شعاع بیشتر از 6400 نفر است ولی در حال حاضر فقط همین تعداد کارت الکترونیک فعال دارند.

وی از مرزنشینانی که مشمول این طرح قرار میگیرند خواست نسبت به فعال شدن کارت های غیر فعال خود یا تمدید آن اقدام کنند تا بتوانند از این ظرفیت هر چه سریع تر بهره مند شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز خرده فروشی در بازارچه «یزدان» و «ماهیرود» خراسان جنوبی

آغاز خرده فروشی در بازارچه «یزدان» و «ماهیرود» خراسان جنوبی