مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 17:502023-11-28سياسي

پرونده موسوم به خون های آلوده بازگشایی شد


مدیرعامل کانون هموفیلی ایران از بازگشایی پرونده موسوم به خون های آلوده خبر داد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، نازنین فرزادی فر مدیرعامل کانون هموفیلی ایران در نشست تخصصی علمی حقوقی با رویکرد بین المللی ویژه پرونده خون های آلوده با عنوان (رد خون) گفت: این کار حاصل یکسال کوشش شبانه روزی همکارانم با همکاری ستاد حقوق بشر، دادستانی کل کشور و سایر دستگاه ها است و امروز اعلام می کنیم برای اولین بار بعد از چهل سال با عنوان حافظ منافع بیماران هموفیلی پرونده موسوم به خون های آلوده را بازگشایی کنیم.

  وی با اشاره به اولین کودک هموفیلی که به دلیل ابتلا به ایدز جان باخت، تصریح کرد: یک کودک 7ساله هموفیلی اولین قربانی ایدز در ایران بود که در سال 66 فوت شده است.

او مبتلا به فاکتور 8 بود.

  مدیرعامل کانون هموفیلی ایران خاطرنشان کرد: طی سال های 61 الی 63 فرانسه داروهای فاکتور 8 و 9 پلاسمایی را برای ایران صادر می کرد، مهمترین نکته این است که آن زمان مقارن با جنگ تحمیلی بود و ما در شرایط خاص جنگی بودیم.

  فرزادی فر درباره دریافت غرامت از دولت فرانسه و یا شرکت تولید کننده گفت: در آن زمان نه از دولت فرانسه و نه از شرکت دارویی ما هرگز غرامت را طلب نکردیم در حالی که عراق غرامت 198 بیمار عراقی را به دلار دریافت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده موسوم به خون های آلوده بازگشایی شد

پرونده موسوم به خون های آلوده بازگشایی شد