مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 10:102023-12-10فرهنگي

احیاء هویت و پیشینه تاریخی تربت حیدریه با مرمت آثار فرهنگی تاریخی


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تربت حیدریه گفت: با مرمت و ساماندهی آثار فرهنگی تاریخی، بخشی از هویت و پیشینه تاریخی شهر تربت حیدریه احیا خواهد شد.

- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه مطرح کرد احیاء هویت و پیشینه تاریخی تربت حیدریه با مرمت آثار فرهنگی تاریخی ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تربت حیدریه گفت: با مرمت و ساماندهی آثار فرهنگی تاریخی، بخشی از هویت و پیشینه تاریخی شهر تربت حیدریه احیا خواهد شد.

علی محمدی در همین خصوص در گفت و گو با ایسنا از آغاز عملیات مرمتی با مشارکت خیران و دوستداران میراث فرهنگی تربت حیدریه خبر داد و افزود: مرمت و ساماندهی مسجد تاریخی جواد الائمه(ع) و سردرب سرای تاریخی حاج رییس با مشارکت خیران و دوستداران میراث فرهنگی آغاز شد.

وی بیان کرد: این آثار فرهنگی تاریخی که مربوط به دوران قاجاریه است در داخل بافت تاریخی شهر تربت حیدریه واقع شده و با مرمت و ساماندهی آن ها بخشی از هویت و پیشینه تاریخی شهر تربت حیدریه احیا خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تربت حیدریه ادامه داد: در سطح شهر تربت حیدریه 5 مسجد تاریخی وجود دارد که مسجد جوادالائمه(ع) تنها نمونه باقی مانده از نوع مسجد محله اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیاء هویت و پیشینه تاریخی تربت حیدریه با مرمت آثار فرهنگی تاریخی

احیاء هویت و پیشینه تاریخی تربت حیدریه با مرمت آثار فرهنگی تاریخی