مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 15:402023-11-29اقتصادي

یکصد هکتار از مراتع جنگلی نهاوند بذرکاری شد


رییس اداره آبخیزداری و منابع طبیعی نهاوند از بذرکاری یکصد هکتار از مراتع جنگلی این شهرستان خبر داد.

- داریوش عباسی در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: در راستای طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور با مشارکت بهره برداران جوامع محلی و سازمان همیاری شهرداری های استان طرح احیا و غنی سازی منطقه جنگلی 100 هکتار از اراضی منطقه گیان بذرکاری شد.

وی افزود: بذر کاشته شده در این منطقه حدودا 125 هزار مورد است که از گونه ذخیره گاهی بلوط و ارژن بوده و با مشارکت جوامع محلی انجام شده است.

  رییس اداره آبخیزداری و منابع طبیعی هدف از اجرای این پویش را غنی سازی جنگل ها و مراتع و حفظ ذخیره گاه ها و احیا و توسعه آنها عنوان کرد و گفت: محل اجرای بذر و نهال کاری در منطقه گیان انتخاب شده که یکی از بزرگترین ذخیره گاه های جنگلی شهرستان را داراست.

  وی با بیان اینکه این اقدام در راستای کاشت یک میلیارد نهال در سطح کشور طی چهار سال صورت می گیرد اضافه کرد: در نهاوند نیز که قابلیت توسعه جنگل وجود دارد طی چهار سال آینده سالانه در اراضی عمومی و عرصه های جنگلی شهرستان نهال و بذر نهال کشت می شود.

عباسی افزود: در این راستا فردا در منطقه بام نهاوند نیز با همکاری شهرداری طرح کشت نهال در حدود 60 هکتار از اراضی منطقه کشت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکصد هکتار از مراتع جنگلی نهاوند بذرکاری شد

یکصد هکتار از مراتع جنگلی نهاوند بذرکاری شد