مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 آذر 1402 ساعت 18:402023-11-24بين الملل

واکنش روسیه به طرح اروپا برای ایجاد منطقه «شنگن نظامی»


سخنگوی کرملین با انتقاد از سیاست های ناتو در قبال روسیه، اظهارات درباره ایجاد منطقه «شنگن نظامی» را موجب گسترش تنش ها در اروپا دانست.

- سخنگوی کرملین با انتقاد از سیاست های ناتو در قبال روسیه، اظهارات درباره ایجاد منطقه شنگن نظامی را موجب گسترش تنش ها در اروپا دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دمیتری پسکوف ، سخنگوی کرملین امروز گفت، ناتو آشکارا با روسیه مقابله می کند و اظهارات درباره ایجاد شنگن نظامی تنش ها در اروپا را گسترش می دهد.

ژنرال الکساندر سولفرانک ، رییس امور لجستیکی اروپایی ناتو در گفت وگویی با رویترز با اشاره به توافقنامه ای که امکان سفر رایگان بین اکثر کشورهای اتحادیه اروپا را فراهم می کند، پیشنهاد کرد که کشورهای اروپایی باید یک منطقه شنگن نظامی را هم برای رفع مشکلات ایجاد کنند.

این مقام نظامی اروپایی نخستین کسی نیست که به مسائل لجستیکی و بروکراتیک در اروپا اشاره کرده است؛ پیشتر نیز بن هاجز ، فرماندهی پیشین نیروهای آمریکایی در اروپا به رویترز گفته بود: ما ظرفیت کافی حمل و نقل یا زیرساخت های کافی نداریم تا نیروهای ناتو را قادر سازد که در سراسر اروپا حرکت سریع داشته باشند.

او استدلال کرده بود که کشورهای مختلف خطوط ریلی متفاوتی دارند و اپراتور ریلی آلمان فقط ظرفیت تحمل یک و نیم تیپ زرهی یا به عبارتی 4000 سرباز، 90 تانک و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش روسیه به طرح اروپا برای ایجاد منطقه «شنگن نظامی»

واکنش روسیه به طرح اروپا برای ایجاد منطقه «شنگن نظامی»