مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 12:552023-12-05دانش

خسروپناه: مدل های رایج حکومت داری در طب سنتی به حکمرانی طب سنتی ایرانی تبدیل شود


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست علمی «مبانی نظریه پردازی و انتشار دانش در علوم انسانی و تاریخ پزشکی» تأکید کرد که در طب سنتی کشور با مدل های رایج حکومت داری مواجه هستیم که باید به حکمرانی طب سنتی ایرانی تبدیل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در نشست علمی مبانی نظریه پردازی و انتشار دانش در علوم انسانی و تاریخ پزشکی با اشاره به حکمت و حکمرانی طب سنتی ایرانی اظهار کرد: گوهر طب سنتی، طب شناختی پیشگیری و درمان است که بر عناصر اربعه، اخلاط اربعه، امزجه اربعه و داروها استوار است.

وی با تأکید بر شیوه های نو در حکمرانی ادامه داد: حکمرانی در طب سنتی متشکل از سیاست گذاری، تنظیم‎ گری و تصدی گری در طب سنتی است.

منظور از حکمرانی طب سنتی فرآیند سیاست گذاری، تنظیم گری و تصدی گری طب شناختی و طب پیشگیری و طب درمانی با مشارکت حداکثری متخصصان است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حکومت داری طب سنتی فقط حاکمان نظر می دهند و این حاکمان عمدتا شناختی از طب سنتی ندارند، گاه ممکن است که بگویند که تاریخ مصرف طب سنتی تمام شده است، بنابراین طب سنتی باید با مشارکت حداکثری متخصصان طب سنتی در سیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسروپناه: مدل های رایج حکومت داری در طب سنتی به حکمرانی طب سنتی ایرانی تبدیل شود

خسروپناه: مدل های رایج حکومت داری در طب سنتی به حکمرانی طب سنتی ایرانی تبدیل شود