مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 آذر 1402 ساعت 20:452023-11-27بين الملل

رشوه انگلیس به شاهزاده های سعودی برای ادامه تجارت تسلیحاتی


در دادگاهی در لندن ادعا شد مقام های انگلیس اقدام به پرداخت رشوه های سنگین به شاهزاده های عربستان سعودی برای ادامه تجارت تسلیحاتی کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در یک جلسه دادگاه در انگلیس عنوان شد وزیران کابینه و مأموران بلندپایه دولت انگلیس طی دهه های گذشته برای مجاب کردن شاهزاده ها و مقام های عالی رتبه عربستان به انعقاد و حفظ قراردادهای تسلیحاتی هنگفت مبلغ 60 میلیون پوند به آنها پرداخت کرده اند.

  این اتهامات را امروز دوشنبه یک وکیل حقوقی به نام تام آلن در جلسه دادگاهی برای رسیدگی به پرونده دو فردی که بابت فساد در یک قرارداد تسلیحاتی بلندمدت میان انگلیس و عربستان سعودی تحت پیگرد قانونی قرار دارند مطرح کرد.

آلن وکیل یکی از این دو فرد است.

آلن در این جلسه مدعی شد سیاستمداران انگلیس از جمله وزیران خارجه و مشاوران آنها در سال های گذشته برای تضمین سرازیر شدن مبالغ سنگین ناشی از قراردادهای تسلیحاتی به سمت شرکت های انگلیسی پرداخت چنین مبالغی به مقام های سعودی را تأیید، تسهیل و ترغیب کرده اند.

این وکیل گفت که اعضای ارشد دولت انگلیس و همچنین شخصیت های نظامی این کشور تماماً درگیری سازمان دهی برای پرداخت این هزینه ها بوده اند  و بخش زیادی از این پول ها به یکی از شاهزاده های سعودی رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشوه انگلیس به شاهزاده های سعودی برای ادامه تجارت تسلیحاتی

رشوه انگلیس به شاهزاده های سعودی برای ادامه تجارت تسلیحاتی