مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 11:052023-12-19اجتماعي

تاثیر تغییر اقلیم در تاخیر مهاجرت پرندگان به تالاب انزلی


تالاب بین المللی انزلی یکی از شگفت انگیزترین تالاب های جهان است که کارکردهای فوق العاده دارد و در هر فصل فواید زیستی خود را در اختیار بخشی از زیستمندان جهان گذاشته و زیستگاه و مأمن پرندگان بومی و مهاجری است که راویان زیبایی و غنای زیستی تالاب انزلی هستند.

با التفات به اهمیت اکوسیستم تالاب انزلی و در راستای حفاظت از زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر، مهر ماه سال 1400 به همت آلن پطروسیان نهضت پرنده نگری تالاب انزلی با چشم اندازِ ترویجی و جایگزینی خردمندانه پرنده نگری با شکار و صید و با هدف توسعه اکوتوریسم فرهنگی، هنری و ورزشی منطقه، حفاظت غیرمستقیم از زیست مندان و زیستگاه های تالاب و همچنین تقویت مشاغل بومی و محلّی به ترویج پرنده نگری در تالاب انزلی آغاز به فعالیت های ترویجی کرد تا جوامع محلی تجارب خود را در راستای حفظ و مشارکت در حفاظت و ایجاد امنیت در خدمت مسافران و علاقه مندان و مشتاقان بگذارد.

این روزها که با فرا رسیدن فصل سرما، پهنه گسترده تالاب انزلی، زیستگاه امنی برای حضور و زمستان گذرانی پرندگان مهاجر است بهانه خوبی بود تا گفتگویی با آلن پطروسیان بنیانگذار نهضت پرنده نگری داشته باشیم.

بنیانگذار نهضت پرنده نگری تالاب انزلی گفت: تغییرات اقلیمی (گرمایش جهانی زمین) و آسیب های وارد شده به تالاب انزلی در کاهش حضور پرندگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر تغییر اقلیم در تاخیر مهاجرت پرندگان به تالاب انزلی

تاثیر تغییر اقلیم در تاخیر مهاجرت پرندگان به تالاب انزلی