مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 آذر 1402 ساعت 11:202023-11-24سياسي

سندی که به دست فرماندهان سپاه پاسداران رسید / ماجرا چه بود؟


گفتنی است که این سند بعد از عملیات نیروهای خودی در منطقه فاو (عملیات والفجر 8)، یعنی اواخر بهمن 1364 به دست نیروهای خودی افتاد و تا قبل از آن فرماندهان سپاه پاسداران از میزان آگاهی دشمن از تلاش های خودی اطلاع دقیقی نداشتند.

- گفتنی است که این سند بعد از عملیات نیروهای خودی در منطقه فاو (عملیات والفجر 8)، یعنی اواخر بهمن 1364 به دست نیروهای خودی افتاد و تا قبل از آن فرماندهان سپاه پاسداران از میزان آگاهی دشمن از تلاش های خودی اطلاع دقیقی نداشتند.

در دوران جنگ تحمیلی ارتش عراق از تحرکات و فعالیت های نیروهای خودی در شرق اروندرود و اقدامات مهندسی و دیگر تلاش های آماده سازی برای اجرای عملیات در این منطقه، اطلاعات بسیاری داشته است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از عملیات هایی که به سبب ماهیت اجرا و چگونگی انجام آن، به یکی از بالاترین و درعین حال موفق ترین عملیات ها از حیث رعایت اصول حفاظتی و غافلگیری دشمن معروف شده؛ عملیات والفجر هشت در فاو و عبور از رودخانه پرخروش اروندرود است.

اما پس ازاین عملیات سندی به دست رزمندگان اسلام افتاد که نشان می داد که فرماندهان عراقی از حداقل سه ماه قبل بحث تلاش ایران برای عبور از اروند و تصرف فاو را پیش بینی کرده و برای آن تدابیری اتخاذ کرده بودند که این مسئله خود موضوع موفقیت رزمندگان اسلام را در اجرای این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سندی که به دست فرماندهان سپاه پاسداران رسید / ماجرا چه بود؟

سندی که به دست فرماندهان سپاه پاسداران رسید / ماجرا چه بود؟