مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 11:102023-12-04سياسي

شرحی گذرا بر کتاب زندگی جلال آل احمد


زهرا قربانی رضوان؛ سید جلال الدین سادات آل احمد، معروف به جلال آل احمد، نویسنده، مترجم، نقاد، نظریه پرداز سیاسی_اجتماعی و علاقه مند به امام خمینی (ره) بود.

- جلال آل احمد به روحانیت انتقاد داشت اما پس از قیام 15 خرداد شیفته امام خمینی (ره) شد و موضع گیری های سیاسی اجتماعی ایشان را تولد دوباره روحانیت و احیای مجدد دین خواند.

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو- زهرا قربانی رضوان؛ سید جلال الدین سادات آل احمد، معروف به جلال آل احمد، نویسنده، مترجم، نقاد، نظریه پرداز سیاسی_اجتماعی و علاقه مند به امام خمینی (ره) بود.

روشنفکری مبارز که حضورش در جریانات روشنفکر دهه های سی و چهل نقطه عطفی در زندگی سیاسی_اجتماعی این نویسنده ی بزرگ می باشد.

جلال آل احمد در تاریخ یازدهم آذر سال 1302.

ش در تهران و در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد.

پدر او سید احمد حسینی طالقانی از روحانیون برجسته و بانفوذ تهران بود که بعد از وفاتش امام خمینی (ره) برای او در قم مجلس ختم برگزار کرد.

جلال پس از اتمام دوره دبستان، تحصیل در دبیرستان را آغاز کرد، اما پدر که تحصیل در مدارس دولتی را نمی پسندید با او مخالفت کرد؛ دبستان را که تمام کردم، دیگر نگذاشت درس بخوانم که برو بازار کار کن تا بعد ازم جانشینی بسازد؛ و من رفتم بازار، اما دارالفنون هم کلاس های شبانه باز کرده بود که پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرحی گذرا بر کتاب زندگی جلال آل احمد

شرحی گذرا بر کتاب زندگی جلال آل احمد