مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 10:202023-12-02پزشكي

غربالگری دیابت و فشار خون بیش از 58 هزار نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان


رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در راستای اجرای پویش ملی سلامت که از 20 آبان ماه آغاز شده تاکنون 58 هزار و 14 نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان غربالگری شده اند.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در راستای اجرای پویش ملی سلامت که از 20 آبان ماه آغاز شده تاکنون 58 هزار و 14 نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان غربالگری شده اند.

دکتر حبیب غزنوی در گفت وگو با ایسنا افزود: هدف از اجرای این پویش شناسایی و کنترل بیماری دیابت و فشار خون بالا است، در صورتی که این بیماری ها در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود، کنترل و درمان آن بهتر انجام می شود.

وی ادامه داد: از این تعداد، 554 نفر مشکوک به فشارخون بالا، 232 نفر مشکوک به دیابت شناسایی شده اند که جهت تشخیص به پزشک ارجاع شده اند.

به گفته دکتر غزنوی جمعیت گروه هدف در پویش ملی سلامت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 964 هزار و 83 نفر است.

وی گفت: تغییر سبک زندگی از دلایل اصلی افزایش بیماری های غیرواگیر از جمله فشارخون بالا، سرطان، بیماری های قلبی و دیابت است.

دکتر غزنوی افزود: برای پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر، تغییر سبک زندگی همچون کاهش مصرف غذاهای آماده پرچرب، شیرین و شور، انجام فعالیت بدنی روزانه به مدت 30 دقیقه و پرهیز از مصرف دخانیات و الکل، بسیار کمک کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری دیابت و فشار خون بیش از 58 هزار نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

غربالگری دیابت و فشار خون بیش از 58 هزار نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان