مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 11:452023-12-06دانش

روز دانشجو روز نفی استکبار است


یک استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت مرور واقعه 16 آذر توسط دانشجویان نسل حاضر گفت: روز دانشجو روز نفی استکبار است.

- ایسنا/مرکزی یک استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت مرور واقعه 16 آذر توسط دانشجویان نسل حاضر گفت: روز دانشجو روز نفی استکبار است.

میرزاخانی در نشست بررسی وقایع 16 آذر که به همت مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک و با حضور جمعی از دانشجویان این مرکز برگزار شد، اظهار کرد: روز دانشجو روز نفی استکبار است.

وی با بیان اینکه اگر از گذشته بدانیم راه روشنی برای آینده پیش رو خواهیم داشت، به تشریح اتفاقاتی که به واقعه 16 آذر منجر شد و اتفاقات پس از آن پرداخت.

میرزاخانی با بیان اینکه در جریان جنگ جهانی دوم آمریکا اقداماتش را برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت در جهان آغاز کرد، افزود: در آن دوران رضاخان که بواسطه انگلیسی ها روی کار آمده بود، مقداری به سمت آلمانی ها رفت و همین کار باعث شد که انگلیسی ها او را برداشتند و تبعید کردند.

وی به مبارزات آیت الله مدرس با رضاخان اشاره کرد و گفت: کودتای 28 مرداد با هدف سرنگونی مصدق انجام شد، در واقع متمایل شدن او به غرب و اعتمادش به غرب، در نهایت او را به این سرنوشت دچار کرد.

میرزاخانی افزود: در آن دوران دانشجویان فعال و آگاهی چون سه دانشجویی که در دانشگاه تهران در اعتراض به سفر نیکسون کشته شدند در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز دانشجو روز نفی استکبار است

روز دانشجو روز نفی استکبار است