مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 11:452023-12-04بين الملل

آغاز رزمایش نظامی بزرگ ژاپن، آمریکا و استرالیا


رسانه های ژاپنی روز دوشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازدادند که برای اولین بار در تاریخ رزمایش «یاماساکورا»، استرالیا نیز قرار است در رزمایش نظامی مشترک ژاپن و آمریکا شرکت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رزمایش نظامی بزرگ ژاپن و آمریکا که با هدف مقابله با حملات احتمالی برگزار می شد، امسال با حضور استرالیا اجرا می شود.

شبکه اِن اچ کِی امروز (دوشنبه) گزارش داد که برای اولین بار در تاریخ رزمایش یاماساکورا ، استرالیا نیز قرار است در رزمایش نظامی مشترک ژاپن و آمریکا شرکت کند.

این رزمایش نظامی بزرگ از سال 1982 برای شبیه سازی حملات به ژاپن و دفاع آمریکا از این کشور برگزار شده و امسال برای هشتاد و دومین بار با حضور استرالیا اجرا خواهد شد.

بر این اساس، فرمانده نیروهای مسلح ژاپن طی مراسم افتتاحیه این رزمایش در پایگاه نیروی زمینی آساکا گفت: ما روابط نزدیک بین ژاپن، آمریکا و استرالیا را در داخل و خارج نشان خواهیم داد و به ثبات منطقه آزاد و باز هند و اقیانوس آرام کمک خواهیم کرد .

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این گزارش، در رزمایش امسال سناریوی حمله به ژاپن و کمک نیروهای آمریکایی و استرالیایی به این کشور تمرین خواهد شد.

در ماه ژوئن 2023، وزرای دفاع این سه کشور طی دیداری توافق کردند که رزمایش امسال را با در نظر گرفتن احتمال اقدام نظامی چین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز رزمایش نظامی بزرگ ژاپن، آمریکا و استرالیا

آغاز رزمایش نظامی بزرگ ژاپن، آمریکا و استرالیا