مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 15:202023-11-25پزشكي

دیابت این اندام های بدن را بیمار می کند


بیماری دیابت اثرات سویی برای تمام ارگان های بدن به همراه خواهد داشت که باید از آن پیشگیری کرد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، سعید یادگاری جراح و متخصص چشم، در مورد تاثیر دیابت بر شبکه چشم اظهار کرد: کمبود انسولین و مقاومت سلول ها به آن، سبب ابتلا به بیماری قند خون خواهد شد، به طور طبیعی قند خون ناشتا زیر 105و قند خون بعد از مصرف غذا باید 180 باشد که در افراد مبتلا به قند خون این عدد بسیار بالا ترخواهد بود.

او افزود: بیماری قند خون (دیابت) بر ارگان های مهم و مختلف بدن از جمله عروق مویرگی، قلب، کلیه و شبکیه چشم اثرات سوء را به همراه خواهد داشت؛ همچنین این بیماری سبب می شود تا در فعالیت های طبیعی ارگان های مختلف بدن اختلالاتی ایجاد شود.

این متخصص چشم بیان کرد: این بیماری علاوه بر قلب که در روند خون رسانی اخلال ایجاد می کند در شبکیه چشم با کاهش فعالیت سلول های گیرنده نور سبب تاری دید در افراد می شود؛ در چنین شرایطی با افزایش ضخامت شبکیه این عضو از حالت طبیعی خارج شده و در صورت عدم درمان به موقع می تواند سبب بروز بیماری های چشمی از قبیل گلوکوم (آب سیاه)، آب مروارید و پارگی شبکیه چشم شود.

او گفت: این دو نوع بیماری چشمی ممکن است به هیچ درمانی پاسخ ندهد یا درمان نسبی را برای فرد به همراه داشته باشد بنابراین تغییر سبک زندگی، ورزش و کنترل دیابت از راه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیابت این اندام های بدن را بیمار می کند

دیابت این اندام های بدن را بیمار می کند