مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 12:572023-12-12سياسي

موافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا امضا می شود


معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت که در 25 دسامبر در سن پترز بورگ موافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا امضا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مهدی صفری امروز در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران IranExpo2024 گفت : مقام معظم رهبری بر روی صادرات غیرنفتی تاکید زیادی دارند و دولت سیزدهم بر همین اساس اولویت کار خود را در سیاست خارجی بر روی صادرات و ارزآوری  البته ارزآوری از طریق صادرات و صادرات خدمات فنی و مهندسی قرار داده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه بیان داشت: سال گذشته این نمایشگاه احیا شد و در برگزاری پنجمین دوره این نمایشگاه از موفقیت نسبی  به علت همکاری تنگاتنگ وزارت امور خارجه و وزارت صمت از موفقیت نسبی برخوردار بودیم بطوری که 70 کشور در این نمایشگاه شرکت کردند.

صفری اظهار داشت : تنوع صادرات کالاهای ما با چهار یا پنج سال پیش تغییر کرده است و اساس کار ما روی صادرات کالاهای دانش بنیان است به طوری که معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز اعلام کرده اند که از ابتدای امسال تاکنون 2 میلیارد دلار صادرات کالاهای دانش بنیان داشته ایم.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی اظهار داشت: با توجه به اهمیت برگزاری این نمایشگاه به سفرا و سرکنسول هایمان در سراسر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا امضا می شود

موافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا امضا می شود