مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 08:502023-11-29اجتماعي

لرستان می تواند 5 درصد روغن کشور را تأمین کند


معاون مجری طرح دانه های روغنی کشور گفت: کشت دانه روغنی کاملینا در استان هایی مانند خراسان شمالی یا رضوی یا در مناطق سرد غربی کشور مانند آذربایجان شرقی، - ایسنا/لرستان معاون مجری طرح دانه های روغنی کشور گفت: کشت دانه روغنی کاملینا در استان هایی مانند خراسان شمالی یا رضوی یا در مناطق سرد غربی کشور مانند آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، لرستان و حتی مازندران و خوزستان می تواند مناسب باشد، لرستان می تواند 5 درصد روغن کشور را تأمین کند.

خدرایی، شامگاه هفتم آذر ماه، در جلسه دانه های روغنی لرستان گفت: باتوجه به اینکه کشور با بحران کم آبی در اکثر مناطق روبروست، کشت محصولاتی با نیاز آبی حداقلی یک اصل و ضرورت محسوب می شود.

وی ادامه داد: دانه های روغنی از محصولات استراتژیک هستند که توسعه کشت آن ها می تواند بی نیازی کشور از واردات دانه های روغنی را به دنبال داشته باشد.

خدرایی افزود: خاصیت سازگاری با محیط، ارزش تناوبی بالا، کنترل علف های هرز، استفاده بهینه از رطوبت و بارندگی، مقاومت به سرما، برداشت زودهنگام و در نتیجه آماده شدن زمین برای کشت دوم و داشتن 40 درصد روغن بسیار با کیفیت از دیگر مزایای توسعه کشت دانه های روغنی است که می توان از آن ها یاد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لرستان می تواند 5 درصد روغن کشور را تأمین کند

لرستان می تواند 5 درصد روغن کشور را تأمین کند