مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 14:102023-11-22اقتصادي

آیا هوش مصنوعی به درد حفظ محیط زیست می خورد؟


معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اهمیت هوش مصنوعی در جهان امروز اظهار کرد: از هوش مصنوعی می توان برای حفاظت از آب، - خاک، زیستگاه ها و محیط زیست استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا نورالله مرادی درباره ارتباط هوش مصنوعی و محیط زیست اظهار کرد: در حال حاضر هوش مصنوعی را می توان به عنوان بازیگر کلیدی تحول دیجیتال در بسیاری از صنایع در نظر گرفت.

پیش بینی ها نشان می دهد که توسعه کاربردهای هوش مصنوعی باعث رشد اقتصادی دنیا در سال 2030 به بیش از 15 تریلیون دلار خواهد شد.

وی افزود:سهم هر یک از کشورها با توجه به میزان توسعه یافتگی آن ها در این رشد متفاوت است، به طوری که برای کشورهای پیشرو همچون چین و آمریکا بین 18 تا 21 درصد و برای کشورهای با اقتصاد ضعیف بین 4 تا 8 درصد خواهد بود.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست درباره بودجه های تخصیص یافته در این زمینه نیز اظهار کرد: آمریکا، چین، انگلستان و کانادا سالیانه بیشترین سرمایه گذاری را در توسعه هوش مصنوعی کرده اند.

کمیسیون اروپا نیز برای توسعه هوش مصنوعی طی سال های 2021 تا 2027 بودجه بیش از 2 میلیارد یورویی لحاظ کرده است که همه این موارد نشان دهنده رشد روزافزون و اهمیت بی بدیل هوش مصنوعی در دنیا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا هوش مصنوعی به درد حفظ محیط زیست می خورد؟

آیا هوش مصنوعی به درد حفظ محیط زیست می خورد؟