مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 11:102023-12-11اقتصادي

حمص مقصد دوم پالایشگاه فراسرزمینی


پس از تجربه تجهیز و ساخت پالایشگاه در ونزوئلا و بازسازی 17 پالایشگاه، ایران در نظر دارد بازسازی پالایشگاه فراسرزمینی در منطقه حمص سوریه را آغاز کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، سرمایه گذاری و ساخت پالایشگاه در سایر کشورها یکی از راه های دور زدن تحریم ها به شمار می آید چرا که نفت کشور در این پالایشگاه ها پالایش می شود و سپس فرآورده تولید شده به فروش می رسد، به این طریق می توان فرآورده های نفتی را محصولات تحریم ناپذیر قلمداد کرد.

شاید برای همین است که اکنون پس از تجربه تجهیز و ساخت پالایشگاه در ونزوئلا و بازسازی 17 پالایشگاه دیگر علی شاهوردی مدیر هماهنگی تعمیرات پالایشگاه های فرا سرزمینی از دومین پالایشگاهی که در آن کار بازسازی آن در دست اقدام است خبر داده و گفته؛ این پالایشگاه 120 هزار بشکه ای حمص سوریه است که کارهای قراردادی آن مشابه پالایشگاه ال پالیتو در حال تنظیم است.

این مساله به معنای آن است که ایران به قدری در دانش فنی ارتقا پیدا کرده که امکان بازسازی پالایشگاه سایر کشورها را نیز دارد کالای صنعتی ایران جایگزین تجهیزات و خدمات شرکت های شل و بی پی روز گذشته هم جلیل سالاری معاون وزیر نفت در امور پالایش گفته بود؛ در حوزه تجهیزات نیز زمانی همه تجهیزات و ساخت آنها با اتکا به خارج انجام می شد، اما با حمایت مجموعه و ارتباط با فناور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمص مقصد دوم پالایشگاه فراسرزمینی

حمص مقصد دوم پالایشگاه فراسرزمینی