مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 08:402023-12-04سياسي

این شهید «مکتب الصادق» را بهتر بشناسیم


زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان دبیرستان سپاه تهران (مکتب الصادق علیه السلام) همچنان دغدغه بسیاری از دست اندرکاران دبیرستان، به ویژه دانش آموختگان آن بوده است.

- زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان دبیرستان سپاه تهران (مکتب الصادق علیه السلام) همچنان دغدغه بسیاری از دست اندرکاران دبیرستان، به ویژه دانش آموختگان آن بوده است.

این دبیرستان که در بین دانش آموزانش به مکتب مشهور است، از پاییز 1361 دانش آموز جذب کرده و تا هفده سال و (هفده دوره) پس ازآن ادامه یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در هشت سال دفاع مقدس حدود 900 دانش آموز جذب مکتب شدند و از این تعداد، یک صد نفر به فیض شهادت نائل آمدند.

حدود 150 نفر نیز جانباز شده و حدود 300 نفر دیگر در عملیات های مختلف زخم و جراحت برداشتند؛ آماری که اگر بی نظیر نباشد، در سطح مدارس آن زمان و به نسبت تعداد دانش آموزان، قطعاً کم نظیر است.

دریک تلاش گروهی چندساله و طی تحقیق از جمع دانش آموزان مکتب و خانواده های شهدا و برخی هم رزمان و دوستان ایشان، خاطرات این شهدا جمع آوری و در کتاب یاران دبیرستان تدوین شده است.

سعید صالح نیا همکلاسی شهید علیرضا پیسوده روایت می کند: آن سال های پس از دفاع مقدس، هنوز دبیرستان سپاه در لانه جاسوسی بود که هشتمین دوره از دانش آموزان پذیرش شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این شهید «مکتب الصادق» را بهتر بشناسیم

این شهید «مکتب الصادق» را بهتر بشناسیم