مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 14:352023-12-09سياسي

فرزند ناصرالدین شاه که انقلاب اسلامی را دید که بود؟


خدیجه ناصری قاجار شش سال قبل از ترور و قتل پدر خود - ناصرالدین شاه - به دنیا آمد، در دوران شش پادشاه زیست، شش فرزند آورد و شش سال بعد از پیروزی انقلاب هم زندگی کرد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک؛ خدیجه ناصری قاجار شش سال قبل از ترور و قتل پدر خود - ناصرالدین شاه - به دنیا آمد، در دوران شش پادشاه زیست، شش فرزند آورد و شش سال بعد از پیروزی انقلاب هم زندگی کرد.

    شاید درباره هیچ یک از پادشاهان ایران به اندازه ناصرالدین شاه قاجار متعدد و متنوع گفته و نوشته نشده باشد و، چون درباره آخرین پادشاه ایران هم به اعتبار انقلاب کتب بسیاری منتشر شده این گزاره می تواند قطعی تر باشد که زندگی هیچ یک از پادشاهان ایران به اندازه ناصرالدین شاه قابلیت روایت گری با قصه های گونه گون ندارد و یکی از دلایل شمار فراوان همسران (شامل چهار زن عقدی و صیغه ای ها) است و به تبع آن 37 فرزند.

همین که هنوز درباره او فیلم و سریال ساخته می شود و اخبار و اطلاعات مختلف با موضوعیت او مود توجه افکار عمومی است گواه این مدعاست.

از یک سو آخرین پادشاه کلاسیک است، چون تفکیک قوا و قانون گذاری به مفهوم مدرن پس از او صورت پذیرفت و از جانب دیگر نخستین در تقارن با دنیای مدرن؛ چرا که بسیاری از مظاهر دنیای مدرن در دوران او و اغلب به دست شخص او وارد ایران شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرزند ناصرالدین شاه که انقلاب اسلامی را دید که بود؟

فرزند ناصرالدین شاه که انقلاب اسلامی را دید که بود؟