مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 14:402023-12-03اجتماعي

احتمال تشکیل سیاره های سنگی در محیط تشعشع شدید


دانشمندان با استفاده از مشاهدات تلسکوپ فضایی جیمز وب، دیسک های تشکیل دهنده سیاره را در سحابی خرچنگ که حدود 5500 سال نوری از زمین فاصله دارد، مطالعه کردند و دریافتند که سیارات سنگی ممکن است در محیط تشعشعات شدید تشکیل شوند.

- دانشمندان با استفاده از مشاهدات تلسکوپ فضایی جیمز وب، دیسک های تشکیل دهنده سیاره را در سحابی خرچنگ که حدود 5500 سال نوری از زمین فاصله دارد، مطالعه کردند و دریافتند که سیارات سنگی ممکن است در محیط تشعشعات شدید تشکیل شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، تلسکوپ فضایی جیمز وب(JWST) متعلق به ناسا، اولین رصد را از ناحیه داخلی و آغشته به تشعشعات یک دیسک سیاره ای که در آن سیارات سنگی شکل می گیرند، انجام داده است.

جیمز وب به طور قابل توجهی وجود آب و مولکول های متنوع در این منطقه را شناسایی کرد که نشان دهنده پتانسیل تشکیل سیارات زمین مانند در چنین محیط های خشنی است.

یک گروه چند ملیتی از دانشمندان، دیسک های تشکیل دهنده سیاره را در سحابی خرچنگ که با نام NGC 6357 نیز شناخته می شود، تجزیه و تحلیل کردند.

منطقه ای که حدود 5500 سال نوری از زمین فاصله دارد.

ماریا کلودیا رامیرز-تانوس سرپرست این تیم از موسسه نجوم ماکس پلانک در آلمان در یک بیانیه رسمی گفت: جیمز وب تنها تلسکوپ با وضوح و حساسیت فضایی برای مطالعه قرص های تشکیل دهنده س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال تشکیل سیاره های سنگی در محیط تشعشع شدید

احتمال تشکیل سیاره های سنگی در محیط تشعشع شدید