مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 15:102023-12-11اقتصادي

قدیمی ترین سیاه چاله جهان کشف شد


ستاره شناسان قدیمی ترین سیاه چاله ای را که تا به حال مشاهده شده کشف کرده اند که قدمت آن به بیش از 13 میلیارد سال قبل و به روزهای نخست جهان برمی گردد.

- ستاره شناسان قدیمی ترین سیاه چاله ای را که تا به حال مشاهده شده کشف کرده اند که قدمت آن به بیش از 13 میلیارد سال قبل و به روزهای نخست جهان برمی گردد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گاردین، مشاهدات انجام شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب(JWST)، این سیاهچاله را در قلب یک کهکشان نشان می دهد و از 440 میلیون سال پس از مه بانگ آنجا بوده است.

این سیاهچاله با جرمی حدود یک میلیون برابر خورشید، برای یک بچه سیاهچاله به طرز شگفت انگیزی بزرگ است و این سوال را مطرح می کند که چگونه این قدر سریع بزرگ شده است.

پروفسور روبرتو مایولینو(Roberto Maiolino)، اخترفیزیکدان دانشگاه کمبریج، که این مشاهدات را رهبری می کرد، می گوید: باعث تعجب است که این سیاهچاله بسیار عظیم است.

این غیرمنتظره ترین چیز بود.

مشاهدات منتشر شده در وب سایت پیش چاپ Arxiv، تصویر مستقیمی ارائه نکرده است زیرا هیچ نوری نمی تواند از چنگال این سیاهچاله فرار کند.

اما اخترشناسان نشانه های آشکاری از قرص برافزایشی آن که هاله ای از گاز و غبار است که به سرعت در اطراف فروچاله کیهانی می چرخند، شناسایی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدیمی ترین سیاه چاله جهان کشف شد

قدیمی ترین سیاه چاله جهان کشف شد