مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آذر 1402 ساعت 16:352023-12-01پزشكي

کمبود این ویتامین منجر به آسیب مغزی می شود


آسیب مغزی افراد با سطوح پایین این ویتامین 6 برابر بیشتر خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، نتایج تحقیقات نشان می دهد که ویتامین B12 ممکن است در برابر کوچک شدن مغز با افزایش سن محافظت ایجاد کند.

در این تحقیق، افرادی که سطح ویتامین B12 بالاتری داشتند، 6 برابر کمتر در معرض کوچک شدن مغز قرار داشتند.

سطح ویتامین B12 را می توان از طریق مصرف مکمل یا با خوردن غذاهایی مانند لبنیات، جگر، ماهی قزل آلا و تخم مرغ افزایش داد؛ غلات صبحانه غنی شده نیز حاوی ویتامین B12 هستند.

تقریبا از هر چهار نفر یک نفر ممکن است کمبود ویتامین B12 داشته باشند و افراد با کمبود ویتامین B12 ممکن است شامل گیاه خواران، افراد مسن و کسانی باشد که برخی از اختلالات گوارشی مانند بیماری کرون دارند.

این مطالعه شامل 107 فرد مسن بود که اسکن مغز، آزمایش حافظه و سطح خون آنان برای تعیین سطح ویتامین B12 بررسی شد و هیچ یک از افراد این تحقیق کمبود این ویتامین را نداشتند.

محقق ارشد این تحقیق، دکتر آنا وگیاتزوگلو گفت: تصور می شود بسیاری از عواملی که بر سلامت مغز تاثیر می گذارند خارج از کنترل ما هستند، اما نتایج این تحقیق نشان می دهد که صرفا تنظیم رژیم غذایی برای مصرف بیشتر ویتامین B12 از طریق خوردن گوشت، ماهی، غلات غنی شده یا شیر ممکن است چیزی باشد که به راحتی می توانیم آن را تنظیم کنیم تا از کوچک ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود این ویتامین منجر به آسیب مغزی می شود

کمبود این ویتامین منجر به آسیب مغزی می شود