مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 08:252023-12-04اقتصادي

ارزآوری 420 میلیون دلاری پسته رفسنجان در سال جاری


با این که خشکسالی ها را داریم اما طی 10 سال اخیر رفسنجان تولید 22 تا 34 درصد پسته کشور را دارا بوده و امسال نیز 60 هزار تن پسته معادل 420 میلیون دلار ارزآوری در این شهرستان تولید شده است.

- ایسنا/کرمان فرماندار رفسنجان گفت: با این که خشکسالی ها را داریم اما طی 10 سال اخیر رفسنجان تولید 22 تا 34 درصد پسته کشور را دارا بوده و امسال نیز 60 هزار تن پسته معادل 420 میلیون دلار ارزآوری در این شهرستان تولید شده است.

حسین رضایی شامگاه 12 آذرماه در کمیته برنامه ریزی آمایش رفسنجان اظهار کرد: سند آمایش شهرستان مهمترین سند توسعه خوهد بود و در این سند بر اساس تحلیل حوزه های مختلف محورهای کلیدی توسعه انجام می شود.

وی افزود: باید ظرفیت ها و داشته های موجود را حفظ کرد و ارتقا داد و نسبت به رفع نواقص هم تلاش کرد؛ یکی از ظرفیت های مهم شهرستان بخش کشاورزی است که در این حوزه 80 هزار هکتار باغ پسته توسط کشاورزان زحمتکش ایجاد شده و بزرگترین جنگل مصنوعی کشور لقب گرفته است.

رضایی ادامه داد: پسته محصولی است که به صورت یک سال در میان باغ محصول می دهد و این در حالی است که طی سال های گذشته این محصول گرفتار خشکسالی های پی در پی شده اما همچنان در ارزآوری حرف اول را می زند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزآوری 420 میلیون دلاری پسته رفسنجان در سال جاری

ارزآوری 420 میلیون دلاری پسته رفسنجان در سال جاری