مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 10:402023-12-07اقتصادي

سرگشتگی دولت بین یارانه نقدی و کالابرگ


نمایندگان مجلس در برنامه هفتم توسعه ارائه کالابرگ به اقشار کم درآمد را به تصویب رساندند.

این در حالی است که در بودجه 1401 و بودجه 1402 نیز دولت مکلف به پیش بینی کالابرگ شده بود اما آن طور که رییس جمهور روز سه شنبه و در جریان ارائه بودجه 1403 به مجلس اعلام کرد .

- به گزاش تابناک به نقل از دنیای اقتصاد، اگرچه برخی معتقدند که ارائه کالابرگ به نوعی آثار تورمی کمتر نسبت به پرداخت یارانه نقدی دارد، اما برخی صاحب نظران با این موضوع مخالف هستند و اعلام می کنند که تاثیر ارائه کالابرگ با تاثیر یارانه نقدی در تورم تفاوتی ندارد.

بر اساس بند(پ) ماده 31 لایحه برنامه هفتم توسعه؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با طراحی نظام تامین اجتماعی چندلایه، مبتنی بر آزمون وسع با هدف کاهش فقر مطلق و بهبود توزیع درآمد و با شناسایی اقشار کم درآمد با رویکرد اجتماع محور نسبت به ارائه اقلام ضروری در قالب بسته معیشتی پایه به خانوارهای کم درآمد به صورت کالابرگ الکترونیکی اقدام کند.

چه تفاوتی دارد که ما پول بدهیم یا کالا؟! محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در گفت وگو با دنیای اقتصاد به تشریح مصوبه مجلس در خصوص ارائه کالابرگ الکترونیکی پرداخت و گفت: کالابرگ الکترونیکی برای مازاد یارانه های قانونی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرگشتگی دولت بین یارانه نقدی و کالابرگ

سرگشتگی دولت بین یارانه نقدی و کالابرگ