مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آذر 1402 ساعت 00:102023-12-11سياسي

نگاهی دیگر به اهدای شاهنامه به خانواده های تاجیک


میرجلال الدین کزازی از دیدگاهش به اهدای شاهنامه به خانواده های تاجیک گفت و به ارزیابی جایگاه شاهنامه در میان ایرانیان پرداخت.

- میرجلال الدین کزازی از دیدگاهش به اهدای شاهنامه به خانواده های تاجیک گفت و به ارزیابی جایگاه شاهنامه در میان ایرانیان پرداخت.

این شاهنامه شناس و استاد زبان و ادببات فارسی در پی خبر اهدای یک نسخه شاهنامه به خانواده های تاجیک در کشور تاجیکستان به دستور رییس جمهور این کشور، در گفت وگو با ایسنا درباره ریشه های فرهنگی توجه به شاهنامه در تاجیکستان و مقایسه آن در میان مردم ایران، اظهار کرد: در پاسخ به پرسش شما نخست آن چه می بایدم گفت این است که این آگهی از دید من بسیار ارزنده و با فرّهی است که در تاجیکستان می خواهند شاهنامه را با دبیره سیریلیک در دسترس مردم بنهند.

بدین گونه شاهنامه در میان تاجیکان راه خواهد یافت و همگان می توانند با آن آشنایی بجویند و بهره هایی بسیار در زمینه های گوناگون از آن ببرند و با فرهنگ و پیشینه دیرینه و گران سنگ خویش آشنایی بجویند.

او سپس گفت: یکی از دریغ های بزرگ این است که دبیره پارسی در قلمرویی بسیار گسترده به قلمرو ایران تاریخی است و روایی یک باره ندارد.

کشورهایی هستند که در این قلمرو از دبیره ای دیگر بهره می گیرند و این دگرگونی در دبیره پیوند مردم آن کشورها را با شاهکارها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی دیگر به اهدای شاهنامه به خانواده های تاجیک

نگاهی دیگر به اهدای شاهنامه به خانواده های تاجیک