مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 18:052023-12-03اجتماعي

تالاب های خوزستان میزبان پرندگان مهاجر شدند


مدیرکل محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در صورت مساعد بودن شرایط اقلیمی و حاکم نشدن گرمای زودرس در استان، تا اواخر فروردین ماه می توان پذیرای پرندگان مهاجر بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، عادل مولا معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت آبی تالاب هورالعظیم اظهار کرد: اگر حقابه مخازن سه، چهار و پنج این تالاب تامین شود وضعیت مطلوبی برای پرندگان مهاجر پیدا می کند.

وی بر اهمیت تالاب هورالعظیم در زمینه مهاجرت پرندگان تاکید کرد و افزود: تالاب هورالعظیم آخرین ایستگاه مهاجرت پرندگان در کشور به شمار می رود و از سوی دیگر با توجه به اینکه در بخش عراقی آسیب های به تالاب وارد شده و حفظ زیستگاه این پرندگان و ایجاد بستری امن برای آن ها در تالاب از اهمیت زیادی برخودار است.

معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به بارندگی های اخیر ضرورت دارد نسبت به تامین مخازن این تالاب برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت میزان بارندگی در استان، وضعیت بخش عمده تالاب های فصلی رضایت بخش نیستند؛ برخی تالاب های فصلی در شعیبیه، دشت آزادگان و میانگران ایذه هنوز به حد مطلوب نرسیده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب های خوزستان میزبان پرندگان مهاجر شدند

تالاب های خوزستان میزبان پرندگان مهاجر شدند