مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 آذر 1402 ساعت 09:372023-12-03اقتصادي

کووپارس استنشاقی مناسب برای دز یادآور تمامی واکسن ها


سیدرضا بنی هاشمی، عضو هیات علمی موسسه رازی، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به مطالعات انجام شده بر روی واکسن داخل بینی رازی کووپارس اظهار کرد: این مطالعات بر روی 500 نفر از افرادی انجام شد که 6 ماه بعد از آخرین دز واکسن کووید19، نسبت به تزریق دز استنشاقی واکسن رازی کووپارس اقدام کردند که پس از یک ماه و نمونه گیری، نتایج بی خطری بالایی را نشان داد که هیچ گونه عوارض جدی نیز در آن دیده نشد.

وی افزایش میزان آنتی بادی در IgA در ترشحات ناحیه داخل بینی را از مزایای واکسن داخل بینی عنوان کرد و افزود: IgA یکی از مهمترین آنتی بادی ها در مقابله با عفونت های ویروسی در قسمت فوقانی دستگاه تنفسی است که بر اساس مطالعات بالینی، با استفاده از واکسن داخل بینی به صورت معناداری بیش از 50 درصد افزایش می یابد.

  عضو هیأت علمی موسسه رازی تاکید کرد: این موضوع در جهان به اثبات رسیده که اگر آنتی بادی اختصاصی ساخته شده بر علیه کووید19 از کلاس IgA باشد می تواند جلوی انتقال ویروس و بیماری را بگیرد.

وی ادامه داد: مطالعات نشان می دهد استفاده از این واکسن 6 ماه پس از تزریق دز دوم انواع واکسن های کووید19، می تواند اثرات بسیار مثبت و معنی داری در افزایش آنتی بادی ها در قسمت بالایی دستگاه تنفسی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کووپارس استنشاقی مناسب برای دز یادآور تمامی واکسن ها

کووپارس استنشاقی مناسب برای دز یادآور تمامی واکسن ها