مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 13:452023-11-25اقتصادي

برداشت کنجد از قطب تولید کنجد در سیستان و بلوچستان


کار برداشت کنجد از سطح 1196 هکتار از مزارع شهرستان دلگان، قطب تولید کنجد سیستان و بلوچستان آغاز شد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی دلگان گفت: کار برداشت کنجد از سطح 1196 هکتار از مزارع شهرستان دلگان، قطب تولید کنجد سیستان و بلوچستان آغاز شد.

حسن شاه ولی بر در گفت وگو با ایسنا- افزود: دانه های روغنی کنجد در دلگان در ماه های تیر و مرداد کشت و برداشت آن از اواخر آبان آغاز و تا پایان آذرماه ادامه دارد .

وی منطقه چاه شور،چاه الوند و چاه دازو را عمده منطقه کشت کنجد در دلگان معرفی کرد و افزود: داراب ، هلیل و رقم محلی از مهم ترین ارقام کنجد کشت شده در دلگان به شمار می روند که کاشت، داشت و برداشت این دانه های روغنی با ارزش زمینه اشتغال بیش از 1000 نفر را در شهرستان فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: سطح زیر کشت کنجد در شهرستان دلگان 1196هکتار است که با احتساب میانگین عملکرد 900 کیلوگرم در هر هکتار پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت 1080 تن کنجد برداشت و روانه بازارهای مصرف شود .

حسن شاه ولی بر با اشاره به این که توسعه کشت این محصول می تواند درآمد مناسبی برای کشاورزان منطقه ایجاد کند ، اظهار داشت: نیاز کشور به دانه های روغنی ،اقلیم مناسب ،صرفه اقتصادی ، بازار پسندی روغن، دانه و پوست کنجد و کم آب بر بودن آن، موجب شده سطح زیر کشت این محصول نسب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت کنجد از قطب تولید کنجد در سیستان و بلوچستان

برداشت کنجد از قطب تولید کنجد در سیستان و بلوچستان