مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 09:102023-12-10فرهنگي

اسکار اروپایی به «آناتومی یک سقوط» رسید


برنده نخل طلای جشنواره کن امسال، «آناتومی یک سقوط» به کارگردانی ژوستین تریه، موفق شد چهار جایزه اصلی از پنج جایزه آکادمی فیلم اروپا را کسب کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سینمایی فارس، سه فیلم آناتومی یک سقوط ، منطقه مورد علاقه به کارگردانی جاناتان گلیزر و برگ های افتاده به کارگردانی آکی کوریسماکی فنلاندی بیشترین شانس را برای کسب جوایز اصلی داشتند.

دو فیلم آخر هرکدام پنج نامزدی در بخش های اصلی را به دست آورده بودند، اما در نهایت فیلم تریه برنده بزرگ آکادمی فیلم اروپا در سال 2023 شد.

درام نفس گیر تریه درباره واکاوی زندگی زوجی که پس از سقوط مرگبار مرد از طبقه بالای کلبه ای در اطراف کوه های آلپ دستخوش آشوب می شود، توانست جوایز بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه اسکار اروپایی را به دست آورد.

هنرپیشه آلمانی ساندرا هولر که برای منطقه مورد علاقه جاناتان گلیزر نیز نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن بود، توانست برای آناتومی یک سقوط جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را بگیرد.

او در سال 2016 و برای بازی در فیلم تونی اردمن به کارگردانی مارن اده این جایزه مهم را کسب کرده بود و به بزرگانی چون ژولیت بینوشه، ایزابل هوپر، کارمن مارا و شارلوت رمپلینگ ییوست که بیش از یک بار این جایزه را از آن خود کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسکار اروپایی به «آناتومی یک سقوط» رسید

اسکار اروپایی به «آناتومی یک سقوط» رسید