مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 21:202023-12-13سياسي

بعد از پیروزی بایدن، ناگهان مجلس به فکر برجام افتاد!


مخالفت با برجام در وهله نخست به دلیل منافع شخصی و غنیمت بوده و در وهله دوم به دلیل منافع قبیله ای که من بنا به دلایلی صلاح نمیبینم وارد جزییات این موضوع بشویم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از جماران، وزیرخارجه سابق کشورمان در گفتگویی با اشاره به اهمیت گفتگو و رواج آن در جامعه گفت: نزاع، محصول نبود گفتگو در جامعه است و تنازع حتماً سرمایه اجتماعی را از بین می برد.

محمدجواد ظریف در گفتگو با ماهنامه گفتگوی اجتماعی اظهار داشت: هرچه سرمایه اجتماعی و گفت وگو کمتر باشد، نزاع بیشتر خواهد بود و هرچه نزاع افزایش پیدا کند، سرمایه های اجتماعی کاسته خواهد شد.

متأسفانه از آنجا که در کشور ما بر سر قدرت دعوا وجود دارد، این نزاع ها هم همیشه خواهند بود و حتی می بینیم زمانی که حاکمیت یکدست می شود، باز هم نزاع ادامه پیدا می کند و این شرایط نزاع همیشگی است، چون دعوا بر سر موضوع و گفتمان نیست؛ بلکه دعوا بر سر قدرت است.

وی با اشاره به اینکه نزاع حتماً سرمایه اجتماعی را از بین می برد گفت: وقتی شما فاقد گفتمان باشید و به جای دعوا و اختلاف بر سرِ گفتمان، بر سر قدرت دعوا داشته باشید، همیشه نزاع خواهید داشت.

به طور صریح تر می توان گفت که حتی پس از اینکه گفتمان شما به حاکمیت رسید، باز هم نزاع ادامه خواهد داشت؛ چراکه تازه نزاع درون گفتمانی شروع می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بعد از پیروزی بایدن، ناگهان مجلس به فکر برجام افتاد!

بعد از پیروزی بایدن، ناگهان مجلس به فکر برجام افتاد!